U ime Allaha Milostivog Samilosnog
ISLAM
Arhiva
« » ruj 2016
  • p
  • u
  • s
  • č
  • p
  • s
  • n
  •  
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
Brojač posjeta
38685
Anketa
Koliko ste upoznati s Islamom





TagList
Linkovi
Nema zapisa.
Islam
Nema zapisa.
Blog
nedjelja, studeni 27, 2011


islam1 @ 12:31 |Komentiraj | Komentari: 2 | Prikaži komentare
ponedjeljak, rujan 19, 2011


islam1 @ 00:07 |Komentiraj | Komentari: 0
četvrtak, kolovoz 11, 2011


islam1 @ 14:52 |Komentiraj | Komentari: 0
nedjelja, srpanj 24, 2011


islam1 @ 00:07 |Komentiraj | Komentari: 0
petak, svibanj 20, 2011
Danas će nam geolozi reći, da Zemlja, na kojoj mi živimo, na površini je hladna i čvrsta, a u dubinama je vrela i tečna, i negostoljubiva na živa bića. Geolozi će nam takođe reći da je Zemljina kora vrlo tanka, jedva nešto između 1 i 10 milja. Manje od jednog procenta Zemljine kore ima debljinu do 3.750 milja. Pošto je Zemljina kora vrlo tanka, postoji ogromna mogućnost njenog pomjeranja. Geolozi kažu da je takozvani- fenomen slaganja doveo do pojave visokih planina, koje Zemlju štite od pomjeranja, poput klinova ili stubova.

Kur'an kaže u suri Nebe' poglavlje 78, ajet 6-7,

„Zar Zemlju posteljom nismo učinili i planine stupovima...“

Arapska riječ ewtad znači – klin, stub, a to smo tek nedavno otkrili!

U suri Gašia, poglavlje 88, ajet 19, kao i u suri Naziat, poglavlje 79, ajet 32, kaže se:

„...i planine je učinio nepomičnim...“

Postoji knjiga koja se zove  - ZEMLJA -, koja je veliki autoritet na ovom polju, koju prihvata većina svjetskih univerziteta.

„Funkcija planina je da stabilizuju Zemljinu koru:“

Kur'an nam daje istu informaciju u suri Enbija, poglavlje 21, ajet 31, kao i u suri Lukman, poglavlje 31, ajet 10, i u suri Nahl, poglavlje 16, ajet 15:

„On je po Zemlji nepomična brda pobacao da vas ona ne potresa...“

Kur'an nam je objasnio funkciju planina još prije 1400 godina, a to smo tek danas otkrili. Što se tiče okeanologije, u suri Furkan, poglavlje 25, ajet 53,

Uzvišeni kaže:

„On je dvije vodene površine jednu pored druge ostavio- jedna je pitka i slatka, druga slana i gorka, a između njih je pregradu i nevidljivu branu postavio.“

Kur'an ponavlja poruku, u suri Rahman, poglavlje 55, ajet 19-20,

„Pustioo je dva mora da se dodiruju, između njih je pregrada i oni se ne miješaju.“

Arapska riječ BERZEH znači – pregrada, barijera. Prethodni komentatori nisu mogli baš razumjeti dva suprotstavljena opisa, dvije vodene zapremine. Oni se susreću i dodiruju, a opet- između njih je pregrada. Komentatori nisu mogli objasniti, šta ovaj ajet ustvari znači, zbunjivao je ljude...

Danas, uz pomoć nauke, došli smo do otkrića, između slatke vode i slane vode. Kad god neka količina jedne vode, pređe u drugu vodu, ona izgubi svoje karakteristike, postaje homogenizovana. Postoji pregrada, a ta se pregrada naziva – tranzicijski homogenizovani prostor ili oblast. Jedna voda- druga voda, susreću se i dodiruju, ali svaka zadržava svoje karakteristike. Slana voda ostaje slana, slatka voda ostaje slatka. Ovakav primjer možemo vidjeti u Egiptu, dok se Nil ulijeva u Sredozemno more, kao i primjer rijeke Galstrim koja nastaje u Meksiku. Same vode, slane i slatke, razlikuju se. Ako putujete brodom, pa zastanete, uzmete vode sa jednog kraja broda, i umete vode sa drugog kraja, vidjet ćete da se te vode razlikuju. Čak im je i temperatura različita! Čak i u oblasti Gibraltarskog moreuza postoji nevidljiva pregrada između Sredozemnog mora i Atlanskog okeana.

Ovaj fenomen o kojem Kur'an govori, potvrdila je i američka mornarica.

Kur'an pita ljude:

„Pa koju blagodat Gospodara svoga poričete?“

U suri Rahman, poglavlje 55, ovo pitanje je postavljeno, ni manje ni više, nego 31 put!

Ova sura govori o Allahovim znacima u vezi drveća, u vezi nebesa, o nama samima...

Pa koji znak od našeg Gospodara ćete negirati?!

Govori nam i o kretanju vode u prirodi, pa nas pita –

Koju blagodat Gospodara svoga poričete?

Govori nam o pregradi između slatke i slane vode,

pa koji ćete još znak od Gospodara negirati?!

Kur'an nas u tom istom poglavlju pita –

Koji ćete još dokaz od Svemogućeg Allaha, o ljudi, negirati?!

Pita vas odakle dolaze svi ovi dokazi?

Koji dokaz ćete negirati?

Na polju biologije, Kur'an govori u suri Enbija', poglavlje 21, ajet 30:

„...i od vode ste živo stvarani. Pa zar nećete vjerovati?!“

Zamislite, u arapskoj pustinji, gdje vode ima vrlo malo, Kur'an kaže –

SVE JE STVORENO OD VODE!

islam1 @ 10:16 |Komentiraj | Komentari: 0
četvrtak, svibanj 12, 2011
Zar ne vidiš da Allah razgoni oblake, i onda ih spaja i jedne nad drugima gomila, pa ti vidiš kišu kako iz njih pada; On s neba, iz oblaka veličine brda, spušta grad, pa njime koga hoće pogodi, a koga hoće poštedi - blijesak munje Njegove gotovo da oduzme vid.
(Kur'an;24- An-Nur, 43)

Voda znači život. Najveći dio ove temeljne potrebe svih živih bića je u permanentnom mijenjanju mjesta i stanja. Ovaj neprestani sistem mijenjanja zove se hidrološki ciklus ili proces kruženja vode u prirodi. Voda je uvijek prisutna u zraku, ali u drukčijem stanju od onoga u kome se nalazi u morima i rijekama. Nastanak oblaka iz vodene pare, pretvaranje ovih oblaka u kišu i padanje kiše rezultati su hidrološkog ciklusa, kojeg je Allah, dž. š., uspostavio na Zemlji. Allah, dž. š., nam prije 1400 godina skreće pažnju na činjenice koje je danas moguće ustanoviti samo uz pomoć satelita.
Da je citirani ajet na najsavršeniji način opisao nastanak kiše Rehaili na slijedeći način ističe u svojoj knjizi This is the Truth (Ovo je istina): ''Naučnici su radili na tipovima oblaka i ustanovili su da se kišni oblaci formiraju u određenim etapama. Meteorolozi su analizirali cumulonimbuse i na osnovu tog istraživanja faze pretvaranja oblaka u kišu opisali u skladu sa 43. ajetom 24. sure 'An-Nur':
1 - Oblaci se kreću uz pomoć vjetra: činjenica da je vjetar osnovni pokretač nastanka oblaka iz kojih nastaje kiša, kao što je to opisano u 46. ajetu sure 'Ar-Rum'.
2 - Spajanje: Mali oblaci (cumulusi), se skupljaju, objadinjuju i tako formiraju novi, veliki oblak.
3 - Gomilanje: Nakon spajanja malih oblaka, u novoformiranom velikom oblaku dolazi do porasta sile potiskivanja koja ga vuče gore. Energija u centru oblaka je jača u odnosu na energiju po rubnim dijelovima. Ova energija potiska u centru, koja ga vuče prema gore, čini da se oblak razvija uvisinu. Šireći se prema gore, oblaci se na taj način gomilaju jedan na drugi. Tako se trup ovog naraslog oblaka ispruži prema hladnijim dijelovima atmosfere. U ovom hladnom okruženju atmosfere ledene i vodene kapi počinju se povećavati. Kada ove vodene i ledene kapi otežaju toliko da se više ne mogu održati u zraku, iz oblaka nastaju padavine.

LJUDSKI GENIJ?

Do saznanja o formiranju oblaka, njihovoj strukturi i funkcijama meteorolozi su uspjeli doći tek u skorije vrijeme i to uz pomoć satelita, aviona, kompjutera i meteoroloških balona. Zbog toga je veoma bitno što Kur'an skreće pažnju na kritične tačke kao što je gomilanje oblaka jedan na drugi prilikom nastanka kiše, pošto su saznanja, koja smo citirali iz Rehailijeve knjige, podaci do kojih se došlo jedino izlaskom iznad oblaka i korištenjem pomagala poput satelita. Nemoguće je razaznati sa Zemlje da u procesu gomilanja oblaka dolazi do nastanka sile potiska i da iz oblaka, koji se pod utjecajem ove sile širi prema gore, nastaju padavine.
U citiranom ajetu se kaže kako oblaci liče na brda i da se iz njih spušta grad. Doista, kišni oblaci cumulonimbusi, visine od oko 5 do 6 km,imaju strukturu u obliku brda. A to pokazuje koliko je umjesno kur'ansko poređenje.
U ajetu se nalaze podaci koji su u to vrijeme bili nepoznanica, ali u njemu nema niti jednog od pogrešnih shvatanja tog vremena. Zapadnim svijetom su do XVII stoljeća dominirali starogrčki stavovi o atmosferskim pojavama. Govorilo se da u atmosferi postoje dvije vrste vodene pare: suha i vlažna. Osim toga, vjerovalo se da grmljavina nastaje u ishodu sudara suhe pare sa susjednim oblacima. Munja se objašnjavala kao pojava koja nastaje kao rezultat paljenja suhe pare.
U ajetu koji analiziramo nije ostavljeno mjesta ni jednom od ovih pogrešnih ubjeđenja. Munja se spominje zajedno sa kišom i gradom, te se razumije da je munja u vezi sa tim padavinama. Munja je rezultat koncentracije elektriciteta u atmosferi, a najbitniji izvor elektriciteta su vodene kapljice koje se formiraju u oblacima. Kada se vodene kapljice, koje pod utjecajem gravitacije padaju na Zemlju, razdijele na još manje kapljice, svaka kapljica se pozitivno naelektrizira, a okolni zrak negativno. Količina elektriciteta u kapima povećava se prilikom svakog narednog dijeljenja. Pored električnog naboja, koji se pojavljuje diobom kapljica, i kristali leda u gornjim dijelovima oblaka, postižu svoju pozitivnu naelektriziranost što je posljedica trenja, odvajaju se od negativno naelektriziranog zraka i povećavaju električni naboj oblaka. Munja nastaje naglim pražnjenjem ovog električnog naboja. Iznenadno zagrijavanje i širenje zraka duž puta koji slijedi pražnjenje elektriciteta prouzrokuje grmljavinu, koja prati pojavljivanje munje.
Ajet koji analiziramo skreće pažnju na povezanost munje i padavina, ali nije ostavio prostora pogrešnim ubjeđenjima o paljenju oblaka. Mogu li se slučajnostima ili vještinom čovjeka tog perioda objasniti ova saopćenja o kiši, koja daju ispravna, a odbacuju pogrešna ubjeđenja i koja nikada nisu bila pod utjecajem općeprihvaćenih stavova u tom vremenu?

On vam pokazuje munju da se uplašite i ponadate, i On stvara teške oblake.
(Kur'an;13- Ar-Ra'd, 12)

islam1 @ 18:05 |Komentiraj | Komentari: 0
nedjelja, svibanj 1, 2011

Američki naučnici dugo izučavali uticaj ishrane na razvoj bolesti

Američki naučnici G.Stouner i N.Seram, koji su izučavali uticaj ishrane na razvoj onkoloških bolesti, ukazali su da su eksperimantalna ispitivanja u posljednjih 10-15 godina pomogla  dobijanju ubjedljivih dokaza da najobičnije jagode mogu pomoći u profilaksi raka.
   
Pokazalo se da su jagode i sastojci u njima u stanju da spriječe razvoj ćelija raka u oglednoj kulturi ćelija in vitro utičući na gene povezane s razvojem raka, objavio je moskvski dnevnik Izvestija.
   
Ubjedljivo je, sem toga, dokazano da uvođenje sušenih jagoda u ishranu životinja znatno smanjuje razvoja malignih tumora kod njih.
 
Najnoviji statistički podaci govore da ljudi, u čijoj su ishrani takođe zastupljene jagode, rjeđe oboljevaju od oknoloških bolesti.

islam1 @ 21:00 |Komentiraj | Komentari: 0
nedjelja, travanj 24, 2011

I Musa(Mojsije) reče:"O faraone, ja sam poslanik Gospodara Svjetova"

(Kur'an;7- Al-A'raf(Bedemi), 104) 

"Tražimo vladarevu čašu" - odgovoriše..."
(Kur'an;12- Yusuf(Josip), 72)

Istraživanja provedena o Egiptu, saznanja do kojih se došlo u vezi sa faraonima i odgonetnuti natpisi hijeroglifa podržavaju ono što se u kur'anskim kazivanjima o Musau, a. s., navodi o Egiptu i faraonu, te predstavljaju potpuni sklad između detaljnog kur'anskog kazivanja i povijesnih činjenica.
Vladara u vrijeme Jusufa, a. s., Kur'an spominje pod imenom ''melik''. Arapska riječ ''melik'' znači vladar ili kralj. Međutim, vladar za vrijeme Musa, a. s., spominje se pod imenom ''firavun'' (faraon).
Upotrebu riječi ''firavun'' Encyclopedia Britannica objašnjava na sljedeći način: ''Riječ ''per'aa: velika kuća'' iz egipatskog jezika, zapravo je bilo ime dvora u starom Egiptu. Međutim, od novog kraljevstva (počinje od 18. dinastije: 1539-1292 p.n.e.) do 22. dinastije (945-730 p.n.e.) počinje se koristiti kao počasna titula. Kasnije je evoluirala i postala titula kralja. Ali, prethodno se uopće nije koristila.''
Kao što se vidi, velika preciznost kur'anskog izraza vidljiva je i u činjenici da je egipatskog vladara iz vremena Musa, a. s., Kur'an predstavljao kao ''firavun'' (faraon), a da je egipatskog vladara iz starijeg vremena, iz perioda Jusufa, a. s., predstavljao kao ''melika''.
Encyclopedia Britannica o faraonima još kaže: ''Pored statusa božanstva, faraon je posjedovao i magijske moći. Zmija na kruni bacala je vatru na neprijatelje, a na vojnom polju bi uspijevao poraziti na hiljade neprijatelja. U njega se vjerovalo kao u boga koji je svemoguć, sveznajući, koji kontrolira prirodu i koji uzrokuje plodnost.''
Najbitniji izvor navoda enciklopedije Britannica jesu podaci do kojih se došlo iz hijeroglifa. Međutim, ne treba gubiti iz vida da su hijeroglifi zaboravljeni od 3. stoljeća p.n.e. i da su otkiveni mnogo kasnije. Dakle, hijeroglifi, koji su zaboravljeni od oko 1000 godina prije objave Kur'ana, otkriveni su i dešifrirani više od 1000 godina nakon objave Kur'ana.
Ono što se desilo između faraona i Musa, a. s., Kur'an iznosi opširno i to navodeći detalje koji se ne nalazi ni u Starom, a niti u Novom Zavjetu. Objašnjenja u vezi sa zmijama, skretanje pozornosti na čarobnjaštvo tog vremena, proglašenje faraona za božanstvo u skladu je sa saznanjima o faraonima do kojih se došlo dešifriranjem hijeroglifa.




IPUVEROV PAPIRUS POTVRĐUJE KUR'ANSKE AJETE

Početkom XIX stoljeća u Egiptu je pronađen papirus koji datira od perioda Srednjeg Kraljevstva. Poslije je prenesen u holandski muzej Leiden, gdje je 1909. godine preveo A. H. Gordinera. Cijeli sadržaj papirusa moguće je naći u knjizi Admonitions of an Egyptian from a heiratic papyrus in Leiden. Papirus objašnjava katastrofe koje su zadesile egipat, poput suše i gladi, te bijeg robova (mislimo da se to odnosi na Sinove Israilove) iz Egipta. Iz papirusa je jasno da je njegov pisac, Ipuver, bio svjedok tih dešavanja. Sada ćemo usporediti nekoliko numeriranih dijelova iz papirusa sa kur'anskim ajetima:
IPUVER PAPIRUSU-LEIDON 344:
10: 3-6 Uništen je donji dio Egipta. Cijeli dvor je ostao bez posla. Svega što je uskladišteno: pšenice i ječma, guski i riba, nestalo je.
6-3 Tako su na svim mjestima uništeni usjevi.
2:10 Rijeka je obojena krvlju.
2:5-6 Nesreća je na sve strane. Sve je umazano krvlju.
3:2 Zlato i lapis, srebro i malahit, karneol i bronza... sve na vratovima robova.
KUR'AN-I-KERIM:
I Mi smo faraonov narod gladnim godinama i nerodicom kaznili, da bi se opametili.
(Kur'an;7- Al-A'raf, 130)

Zato smo Mi na njih slali i poplave, i skakavce, i krpelje, i žabe, i krv - sve jasna znamenja, ali su se oni oholili, narod zlikovački su bili.
(Kur'an;7- Al-A'raf, 133)

I Mi ih izvedosmo iz vrtova i rijeka, iz riznica i dvoraca divnih. Eto tako je bilo, i Mi dadosmo da to naslijede sinovi Israilovi.
(Kur'an;26- Aš-Šu'ara', 57-59)

Kur'ansko kazivanje da su faraon i njegov narod bili kažnjeni glađu i ostalim nedaćama u potpunom je skladu sa navodima Ipuverovog Papirusa. Kur'an kaže da je, kao dokaz da je pogrešno negirati Musaa, a. s., poslao krv kao nevolju faraonovom narodu (isto to se kaže i za poplave, skakavce, krpelje i slično). Na papirusu se, isto tako, govori o tome da su rijeke i sva mjesta bila umazana krvlju.
U ishodu dosadašnjih istraživanja ispostavilo se da crvenilo iz slike rijeke obojene krvlju mogu prouzročiti protozoi, zooplanktoni, slatki i slani planktoni ili dinoflagelati. Zbog toga što je prouzročilo proizvodnju toksina koji, uništavanjem kisika u vodi, predstavlja otrov za živa bića, sve ovo je, isto tako, dovelo i do neupotrebljivosti riječne vode, a i uništenja živih bića u rijekama.
Istraživači ovog pitanja su vidjeli mogućnost jednog ovakvog scenarija za nastanak katastrofe o kojoj govori Kur'an: ''Trovanjem Nila dolazi do pomora ribe i tako Egipćani ostaju bez jedne značajne životne namirnice. U međuvremenu su se i žabe, čija jaja ribe više nisu jele, prekomjerno namnožile i okupirale područje, ali su kasnije, trovanjem, i one uginule. Smrt riba i žaba je učinila da, pored rijeke, bude zatrovana i plodonosna zemlja. Izumiranje žaba, je, pak, prouzročilo prekomjerno razmnožavanje skakavaca i pšeničnih moljaca.''
Ovo objašnjenje je, naravno, zamišljeni scenario. Ne znamo da li se tako dogodilo ono o čemu Kur'an govori; nemamo nikavih dokaza koji bi to potvrđivali. Međutim, ovaj zamišljeni scenario nam može dati određene naznake u vezi odvijanja događaja o kojima govori Kur'an.
U svakom slučaju, Ipuverov papirus iznosi da je faraonov narod zadesilo mnogo nevolja, glad, krv, o čemu govori Kur'an, da su ljudi (Sinovi Israilovi), koje su faraonovi ljudi držao za robove, postali nasljednici onoga što su posjedovali njihovi robovlasnici, a to se, kao što je vidljivo i iz citiranih ajeta, nalazi u Kur'anu.



FARAONOVO TIJELO: DOKAZ ZA KOJI VEĆINA NE ZNA

I Mi prevedosmo preko mora sinove Israilove, a za petama su im bili faraon i vojnici njegovi progoneći ih ni krive ni dužne. A on, kad se poče daviti, uzviknu: "Ja vjerujem da nema boga osim Onoga u kojeg vjeruju sinovi Israilovi i ja sam musliman!" "Zar sada, a prije si neposlušan bio i razdor sijao?! Danas ćemo izbaviti samo tijelo tvoje da bi bio poučan primjer onima poslije tebe"- ali mnogi ljudi su ravnodušni prema Našim poukama.
(Kur'an;10- Yunus, 90-92)

Kada je bio siguran da će umrijeti, faraon povika da vjeruje u Boga kojeg obožavaju sinovi Israilovi i da je musliman. (Kur'an govori da su svi vjerovjesnici propagirali islam i da su, prema tome, bili muslimani. Danas se, međutim, riječ musliman koristi u ograničenom značenju i njom se obilježavaju samo sljedbenici Muhammeda, a. s.) Međutim, ovo pokajanje faraona, koji je vidio da ga neizbiježno očekuje smrt, Uzvišeni Allah nije prihvatio. Uporedo s time, Allah, dž. š., kaže da će izbaviti samo njegovo tijelo kako bi bilo pouka onima koji dođu poslije njega. Sasvim je nemoguće da je u vrijeme Muhammeda, a. s., ili u kasnijim stoljećima bila prihvaćena mogućnost da će se pronaći hiljadama godina staro sačuvano ljudsko tijelo i da će se raditi o faraonu. Ova kur'anska formulacija predstavlja fenomen, ali je isto tako bitno i to što Kur'an ističe da su, unatoč ovom jasnom fenomenu, mnogi ljudi ravnodušni prema tome. Zar nije tačna ova slika koju vidimo svojim očima? Doista je mnogo Allahovih znakova, doista je većina ljudi ravnodušna prema njima!
U periodu objave Kur'ana tijela svih faraona nalazila su se mumificirana i sakrivena u Dolini Kraljeva na obali rijeke Nil. Ova tijela, ove mumijeotkrivene tek u XIX stoljeću, danas se čuvaju kao najvredniji muzejski eksponati.
Može se raspravljati o tome koji je faraon o kome se govori u Kur'anu, ali bilo koji da je, tijelo tog faraona danas se nalazi u Kairskom muzeju, u Salonu mumija i otvoren je za posjetitelje. (Pretpostavlja se da bi Ramses II ili njegov sin Merneptah mogao biti faraon iz perioda za koji se misli da je živio Musa, a. s. Na tijelu Merneptaha vidljivi su tragovi smrtonosnih udaraca. Ima onih koji smatraju da su ti tragovi nastali usljed gušenja ovog faraona u moru, da je, nakog što se ugušio, tijelo ovog faraona more izbacilo na obalu i da su ga, kao što su to radili i sa tijelima ostalih faraona, Egipćani mumificirali tijelo ovog faraona. Raspoloživi povijesni pokazatelji nedovoljni su da bi se moglo precizno reći kako je on umro. Međutim, nije otkrivena ni neka protivrječnost između smrti faraona o kome govori Kur'an i ovog tijela.)
Tijela faraona iz Doline Kraljeva otkrivena su između 1881. i 1898. godine, nakon što su 3000 godina ležala u grobnicama. Zar nije bilo potrebno da se pronađe ovo tijelo, obzirom da je Kur'an rekao da će faraonovo tijelo biti dokaz? Bilo je potrebno... Dobro, šta se dogodilo? Kao i uvijek, opet se dogodilo ono što je Kur'an najavio, što je bilo potrebno... Tijelo je pronađeno... nakon 3000 godina... Dobro, a šta je sa kur'anskom konstatacijom da su ''mnogi ljudi ravnodušni prema Allahovim poukama''? To vi ispitajte; pitajte to ljude iz svoje okoline... Koliko su ljudi zainteresirani i koliko su upućeni u Allahove dokaze?

islam1 @ 16:02 |Komentiraj | Komentari: 2 | Prikaži komentare
subota, travanj 16, 2011


islam1 @ 12:59 |Komentiraj | Komentari: 0
Onaj koji je međusobno skladnih (u slojevima) sedam nebesa stvorio - ti u onome što Milostivi stvara ne vidiš nikakva nesklada, pa ponovo pogledaj vidiš li ikakav nedostatak?
(Kur'an;67- Al-Mulk, 3)

Kur'anski stav o sedam nebesa može se razumjeti i kao sedam različitih slojeva, sedam dimenzija ili sedam različitih polja gravitacije. Detaljnijom analizom Zemljine atmosfere, koja golim okom promatrana djeluje kao jednostavna i jedinstvena struktura, utvrdit ćemo da to zapravo nije tako.
Različitost slojeva atmosfere nije mogla biti poznata u vrijeme Poslanika. Ovu činjenicu nije bilo moguće iznijeti proizvoljno. Kur'an govori o različitim slojevima atmosfere koji su u savršenom međusobnom skladu. Stvaranje zasebnih nivoa i sklad među ovim slojevima prisutan je od mikronivoa atoma do kosmičkog makronivoa. Sjetimo se atoma, u kojem se također susrećemo sa orbitama, slojevima, koje elektroni formiraju oko jezgra. Zanimljivo je to što ovih orbita u atomu može biti maksimalno sedam i što ne postoje atomi sa više od sedam orbita.
Potrebno je skrenuti pažnju na još jednu odliku broja sedam koji u arapskom jeziku u isto vrijeme označava i množinu. Sintagma ''nebo sa sedam slojeva'' može se shvatiti kao ''sedam nebesa'', ali i kao ''mnogo nebesa''. Ovaj način upotrebe riječi ''sedam'' u arapskom jeziku kroz povijest su elaborirali mnoge egzegete. U 21. ajetu sure ''Lukman'' spomenuto je ''sedam mora'', a u 80. ajetu sure ''At-Tawbah'' stoji: ''Molio ti oprosta za njih ili ne molio, molio čak i sedamdeset puta, Allah im neće oprostiti!''. Oba ova ajeta potvrđuju činjenicu da se da se brojevi sedam i sedamdeset u arapskom koriste za izražavanje množine. Ovakvu upotrebu broja sedam susrećemo i u Staroj Grčkoj i Rimu.

ATMOSFERSKI SLOJEVI I NJIHOVA ULOGA

Analiziramo li atmosferu, vidjet ćemo da je ona sačinjena od međusobno različitih slojeva, koji život na Zemlji čine mogućim. Nepostojanje bilo kojeg od ovih slojeva prouzročilo bi nestanak života na Zemlji.
Uzvišeni Allah, dž. š., pokazujući Svoju umjetnost u svakom dijelu svemira, čini to i u slojevima koje je stvorio u atmosferi i na to skreće pažnju kur'anskim ajetima. Svaki sloj ispunjava povjereni zadatak, na taj način doprinoseći savršenom funkcioniranju cjeline. To što beživotni atomi u atmosferi služe čovjeku kao neka svjesna bića, rezultat je Allahove milosti prema nama.
Naglašavanje Allahove milosti u citiranom ajetu govori u prilog ove naše konstatacije.
Zemlji najbliži atmosferski sloj je troposfera (1). Debljina ovog sloja se na Zemljinim polovima spušta i do 6 km, a u području ekvatora dostiže visinu do 12 km. Vremenske pojave formiraju se u troposferi, na visini od 3-4 km. 75% atmosferskih plinova nalazi se u ovom sloju. Iznad troposfere je stratosfera (2), koja se uzdiže i do 50 km. Kao treći sloj slijedi ozonosfera (3), koja se spominje još i kao ozonski omotač i zadržava ultra-ljubičaste zrake, koje su smrtonosne za živa bića. Nakon toga slijedi mezosfera (4). Iznad mezosfere je termosfera (5), a iznad slijedi jonosfera (6), koja iznad Zemljine površine dostiže visinu i do 500 km. Ovaj sloj inače odbija radio-talase i čini mogućim komunikaciju na Zemlji. Najviši sloj atmosfere je egzosfera (7) i dostiže visinu do 10.000 km. U ovom sloju je smanjen procenat plina i u stanju je podijeljenosti na jone. Kao što se vidi, atmosferu možemo razmatrati kroz njenih 7 slojeva. Međutim, moguće je da se ovaj broj 7 promijeni, ukoliko određeni istraživači sastave nekoliko od ovih slojeva. Ali, u tom slučaju će se broj 7 iz navedenog ajeta shvatiti kao izraz množine, te u fenomenalnom upozorenju ajeta se neće desiti nikakva promjena. Ovako dvojako tumačenje broja 7 je u skladu sa objašnjenjem o ''sedam slojeva''.
Preciznom analizom Kur'ana, ispostavlja se da u samo jednoj riječi samo jednog ajeta postoji čak nebrojeno mnogo detalja.
U svakom slučaju, reći da je atmosfera načinjena od različitih i međusobno skladnih slojeva bilo je moguće tek posljednjih decenija.
Nivo naučnog znanja u vrijeme objave Kur'ana nije omogućavao raslojavanje atmosfere i njihovo istraživanje. Formulacija ''...i odredio šta će se u svakom nebu nalaziti...'' iz 12. ajeta sure ''Fussilat'' je, također, postala jasna istraživanjem atmosfere, zahvaljujući kojoj postoje i održavaju se uvjeti života na Zemlji.
Drugi zanimljiv detalj jeste činjenica da se izraz 'sedam nebesa' tačno sedam puta spominje u Kur'anu. Ova upozorenja istaknuta su u sljedećim ajetima: 29. ajetu sure ''Al-Baqarah'', 44. ajetu sure ''Al-Isra''', 86. ajetu sure ''Al-Mu'minun'', 12. ajetu sure ''Fussilat'', 12. ajetu sure ''At-Talaq'', 3. ajetu sure ''Al-Mulk'' i 15. ajetu sure ''Nuh''.

islam1 @ 10:13 |Komentiraj | Komentari: 0
 
Index.hr
Nema zapisa.